Dålig människa? Ohja.

Jag gör det själv, men rätt omedvetet. Kommenterar folks utseende. Har aldrig tänkt på att det faktiskt sårar folk. Har alltid umgåtts mycket med killar, och då har jag dryga kommentarer som självförsvar. För att få dem att förstå att de sårar mig. Sedan är det svårt att sluta. Men jag vet att det sårar - så, jag vet inte varför det är svårt att sluta. Hatar mig själv lite, just nu. Tänk om jag fått någon att må dåligt? Att börja gråta, såsom jag gjorde? Så som jag gör? Åh. Orkar inte. Skuldkänslor kryper i mig, i min mage. Fladdrar, bränner, gör sönder. Tänk om, tänk att, tänk när? Ångest, när ska jag säga förlåt? När får jag mitt förlåt?
När ska hon förstå, att hon favoriserar? Gah. För många tankar. För mycket skuld. 
Skulle sitta bra med en kula i huvudet. 

Postat av: Zäta

Åh, tänk inte så. Det är lätt hänt, det händer oss alla. Alla säger saker vi inte menar, eller saker vi inte borde säga.

Ett exempel är när jag och min kompis pratade om vikt och dylikt.
Jag: Men vad väger du då?
Hon: Sist jag vägde mig så vägde jag 40 kg.
Jag: Men det kan du seriöst inte göra, min lillebror väger ju 37-40 kg och han är verkligen smal!
Hon: Men jag vet inte, jag vägde det sist...
Jag: Sist? När var det? I femman?
Hon: Nej, det var inte så länge sen...
Jag: Sorry men jag kan inte tro på dig. Du väger 60 kilo MINST, det svär jag på.

Hon såg lite ledsen ut, men jag ville ju bara inte att hon skulle tro att hon såg ut att väga 40 kg.. eh. Och ett tag senare lyckades jag få henne att säga vad hon vägde på riktigt, och då sa hon 62 kg. Fast jag tror att hon väger mer, men jag sa inget. :(

2012-07-26 @ 00:05:44
URL: http://paperbag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: